Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Dodávkář na cestách

Pokud jste četli můj předchozí článek, zmiňoval jsem, jak mám rád svou práci. A to stále trvá. Chtěl bych se zde podělil o jiné věci a to té, jak fungují státy, do kterých často zajíždím, v době Covídkové.

Nebo spíše, jak fungují místní lidé. Zda to berou vážně a nebo ne, jestli nosí opravdu roušky, nebo nenosí, zda dodržují rozestupy a jiné věci.

Je to opravdu odlišné, stát od státu. Začneme Německem. 

V Německu to funguje tak, že lidé venku neřeší roušky a ani rozestupy. Vůbec. Když se ale objevíte v roušce, koukají na vás, jak na vraha. Ano. Jste odpad a podle toho se k vám chovají. Bavíme se o venkovních prostorech. Vysvětlíte jim, že u nás v Česku je to povinné, ale i po tom se stále dívají na vás nedůvěřivě. Třeba na nakládce jsem vypisoval dotazník, které státy jsem navštívil, aby mě vpustili do firmy. Schválně jsem neuvedl Itálii, ale že mi stopku udělá Švýcarsko a Rakousko, to jsem opravdu nevěděl :-D . V obchodě to funguje na dobrovolnosti, ale vesměs roušky mají. Rozestupy se snaží dodržovat, ale také to není slavné. Na pokladnách mají obloukové štíty, takže jsou pokladní chráněni i z boku.

Ve Švýcarsku se roušky nenosí, ale měli by se dodržovat rozestupy. Hlavně se ale na vás nedívají, jak na vrahy a usmívají se na vás. A hlavně to opravdu berou rozumně. Potkal jsem tam Čechy, kteří tam bydlí už několik let. Média je nemasírují, jak u nás, od rána do večera, ale jen vzácně, kdy je to opravdu důležité informovat. V obchodech to funguje bez roušek, ale prý ukázněně dodržují rozestupy.

V Rakousku je to z pohledu řidiče dodávky zajímavé. A to tak, že pokud nemáte vykládku, tak se jedná jen o tranzit a nikde nesmíte zastavit. Tak dobře, na záchod ano. Na hranicích mají policisté roušky, ale ve vnitrozemí je to opravdu na dobrovolnosti.

Itálie. Prosím vás, než mě začnete kamenovat, že jezdím i do Itálie, uvědomte si jednu věc, že nejsem tak ohrožen, jako turista, který by byl neustále v kontaktu s lidmi. Já jen přijedu, vyskočím v roušce a v rukavicích, papíry dám u okýnka, otevřu plachtu, přijede klučina ve vozíku, naloží, zamáváme si, zaplachtuji, vezmu si od okýnka podepsané papíry a jedu. Takže velmi minimální kontakt. Přejezdy mezi Švýcarskem a Itálii pro nás dopravce je jen, že se otevře okýnko a zařve se EMPTY a jedu dál :-D. Po venku lidé opravdu nosí roušky. Dodržují to. Vstup do obchodu je velice nekompromisní pro lidi bez roušky a jednorázových rukavic. Jsou ochrankou vyhozeni od vchodu. Musím zaklepat, poprvé, v době Covídku, nejspíš pán poznal, že nejsem Ital, tak na mě anglicky, že ještě rukavice a nabízel mi ze své krabičky. Pak jsem se od něj dozvěděl, že to je jen pro bezdomovce a jinak sociálně slabší lidi.

Z hlediska zajímavosti je opravdu Německo a Itálie na prvním místě. Rakousko a Švýcarsko jedou tak nějak na pohodu. Jestli by vás zajímalo ještě něco, co by stálo za to, abych to tu napsal, dejte vědět do komentu. Buď bude odpověď v komentu a nebo se to bude hodit na nějaký další článek.

Doufám ale, že další články budou úsměvnější...

Autor: Radoslav Outrata | čtvrtek 23.4.2020 18:03 | karma článku: 16,50 | přečteno: 495x
  • Další články autora

Radoslav Outrata

Milagros a nebo Claire Fraser?

Bože, jak já jsem ji nenáviděl. A nejen ji, ale i její sestry. O čom, ne o kom, je řeč? Je to zelené, neustále brečí a měla skelný pohled. Jo jo, Esmeralda a jedna z jejích fanynek, moje maminka a o dovolené se přidala i babička.

10.7.2022 v 21:18 | Karma: 5,13 | Přečteno: 220x | Diskuse| Osobní

Radoslav Outrata

Větší, než malé množství...

Byl jsem, jsem i možná budu tlustý. No a co. Začneme číselně. Měl jsem 135kg, zhubl jsem na 85kg a teď se držím na 100kg. Proč jsem přibral? Změna práce, víc času na jídlo. Tak a teď trochu normálního textu.

6.7.2022 v 18:28 | Karma: 10,35 | Přečteno: 323x | Diskuse| Osobní

Radoslav Outrata

Krásný krátký život psí

Nejsem si jist, zda mě budou těšit tato slova vepsaná na tuto stránku, ale určitě vím, že už je to neúnosné a je možné, že moje já se brzo zhroutí. Slova budou i veselá i smutná, ale hlavně důležitá a určitě si jimi prošli jiní.

10.1.2022 v 21:39 | Karma: 18,52 | Přečteno: 375x | Diskuse| Osobní

Radoslav Outrata

Pohádka o Vodňánkovi

Dobrý večer, ráno, nebo odpoledne milé děti. Skřítek Hajaja si pro vás připravil pohádku o nezbedném kuřátku.

25.2.2021 v 19:42 | Karma: 10,18 | Přečteno: 386x | Diskuse| Osobní

Radoslav Outrata

Slunéčko z východu

"Nevím, nemám ani zdánííííí, počkej s nataženou dlaníííí". Mám ale pocit, že slunéčko sedmitečné je ale skutečně vyhlazováno tím východním.

23.2.2021 v 13:42 | Karma: 7,35 | Přečteno: 203x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Podvodník prodával falešné vstupenky na koncerty i sport, naletělo mu 500 lidí

26. dubna 2024  12:50

Falešné vstupenky na kulturní a sportovní akce nabízel na internetu muž z Uherskohradišťska, který...

V kontejneru vzplála stará elektrobaterie, patrně kvůli technické závadě

26. dubna 2024  12:45

Zřejmě závada na staré elektrobaterii způsobila páteční požár kontejneru na skladování...

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Emisní povolenky, jak jsou nastaveny, zadupou náš průmysl do země, řekl Bžoch

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno 

Tématu Green Dealu a jeho možné revize, se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

  • Počet článků 21
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 656x
"Z hlediska globálního aspektu a spektrální mentality,

je zcela nerentabilní nad tímto problémem dále polemizovat"